Už dlhšie sa zahrávam s myšlienkou, že potrebujem zo seba dostať nahromadenú negatívnu energiu, ktorá sa vytvára neschopnosťou Slovenska čerpať efektívne eurofondy, pričom sú jedným z hlavných zdrojov rozvoja našej krajiny. V oblasti EÚ projektov pracujem od roku 2003 a som zažil od predvstupových programov SR až po posledné programové obdobie strašne veľa pravidiel, ktoré nemajú so sedliackym rozumom nič spoločné, a ktoré komplikujú a v podstate znemožňujú efektívne čerpanie zdrojov EÚ. Slovensko sa v súčasnosti nachádza v programovom období 2014 -2020 a aj keď píšeme rok 2021 samozrejme finančné prostriedky a projekty môžeme realizovať až do roku 2023 ( pravidlo n+ 3 ). V tomto blogu postupne poukážem na systémové aj nesystémové chyby programov, s ktorými sa obyčajní smrteľníci stretávajú najčastejšie.Mnoho ľudí si ani len nevie predstaviť aký stupeň byrokracie a administratívy funguje v oblasti využívania EÚ fondov a to špeciálne na Slovensku, nakoľko agentúra regionálneho rozvoja, ktorej šéfujem, mala tú česť sa zúčastniť rôznych projektov, a rôznych partnerov z celej Európskej únii, takže moji kolegovia a ja sme mohli v praxi porovnávať systémy fungujúce ako v novo pristúpených krajinách (Česko, Poľsko,Maďarsko,Rumunsko, Bulharsko ), v starých krajinách ( Fínsko, Írsko,Grécko,Taliansko,Francúzsko ) ak aj v krajinách čakateľoch ako napríklad Ukrajina. Hneď na začiatku môžem skonštatovať, že taký vysoký stupeň byrokracie a administratívy nemá ani Poľsko ani Česko a ani Maďarsko o ostatných krajinách ani nehovoriac, pričom samozrejme výnimku tvorí Ukrajina kde tieto procesy sú veľmi silno centralizované v Kyjeve. Dúfam, že zopár ľudí, ktorý sa priamo alebo nepriamo venujú čerpaniu EÚ fondov tento blog zaujme a budeme môcť spoločne hľadať riešenia na odstránenie tohto stavu, ktorý už ja a moji dlhoroční kolegovia nazývame HLAVA XXII.
čím sa nestíhajú termíny - na Zverejňovanie... ...
EUROFONDY v SR Najväčšou CHYBOU v organizácii... ...
Celá debata | RSS tejto debaty